keskiviikko 22. heinäkuuta 2009

Miksi hyttynen pistää aina minua?

Olen tässä taannoin miettinyt, minkä takia hyttyset syövät aina minua. Miksei naapurin Liisaa tai kaupan Anelmaa. Tuossa taannoinkin kolme viikkoa sitten torstai-illan alkuna, olimme tulossa Hovinarrin kanssa perinteisestä bingosta ja solariumista näin siilin kävelevän tien yli. Eikä siinä vielä kaikki, myös mäyrä huuteli jotain rivouksia puhelintolpan takaa. Narrin kanssa pysäytettiin tandem ja käytiin kattomassa, mikä siiliä vaivaa. Samassa julmetun kokoinen itikkaparvi pömähti paikalle. Narri ei tainnut saada yhtään pistosta, toisin kuin minä ainakin 3. Elämä ei ole reilua.

En edes silloin tajunnut sitä, mutta tuossa toissailtana kotiterassilla rasvaillessa itseäni mietin asiaa. Uskon, että hyttyset syövät sinua silloin, jos sinulla ei ole piilolinssejä tai pohkeesi ympärysmitta on alle 74 senttiä. Molemmat hypoteesit toimivat minun ja Narrin kohdalla, Narri kun on tunnettu pohkeidenpullistelija.

En tiedä, olisikohan myös shortsien värillä osaa asiaan? Tai äidin tyttönimellä? Mielipiteitä?

Pohjetta kasvattaen,

-Johannes

14 kommenttia:

  1. Luin hiljattain hyvän selityksen tuolle miksi itikka pistelee vain toisia... =)

    Minuakin ne syövät kovasti.

    VastaaPoista
  2. Una, jaa viisautesi kanssamme. Kerrottiinko selityksessä, että se liittyy jotenkin pohkeiden kokoon? Vai se äidin tyttönimi?

    -Johannes

    VastaaPoista
  3. Minua syödään kanssa, eikä ole mitään väliä onko piilolinssit, silmälasit, piilolinssit ja silmälasit (on muuten epämukavaa, en suosittele), tai lasit ja linssit kokonaan pois. Ja on paksut pohkeetkin. Kysyn siskolta joskus syödäänkö sitä, meillä kun on yhteinen äidin tyttönimi.

    VastaaPoista
  4. Hmm, väitöskirjani hypoteesit uhkaavat nyt kuihtua kasaan.

    En tiedä, olisikohan sitten riippuvainen sukista? Minulla oli mustat sukat silloin!

    -Johannes

    VastaaPoista
  5. Viimeisen ison hyökkäyksen kohteeksi joutuessani ei ollut sukkia ollenkaan. Oli neljäkymmentä astetta hellettä kyllä, joten jospa ne ötökät oli kuumuudesta sekaisin, eikä niillä toiminut normaalit tutkat? Ja mä puhun kuitenkin ulkomaan ötököistä, joten ehkä sun hypoteesit toimii kotimaisiin öttömönkiäisiin?

    VastaaPoista
  6. Ahaaaaaaaa! Tämä muuttaakin asiaa. Entäs miten ne ulkomaanvahvistukset, osaako ne muodostelmalentoa? Tuntuuko koskaan, että ne kuuntelevat mitä puhut?

    Todella mielenkiintoista, joskus voisi tutkia eri maiden hyönteisiä ja kurkkuviljelmiä.

    Mutta toisaalta olen kyllä melko hakoteilla kotimaan eläimistönkin kanssa.

    -Johannes

    VastaaPoista
  7. Mä mitään puhunut, kun huusin ja raivosin kun kävivät kimppuun. Suomi ei ainakaan tehonnut, taisi tuo 'perkele' olla se eniten käytetty sana. ;)

    VastaaPoista
  8. Hmm, se on verrattain mielenkiintoista. Suostuisitko Andy koekaniiniksi kun testataan hyttysten hyökkäysvimmaa pakkasessa.

    Sen jälkeen olisi vuorossa itsensä marinointi pistojen ehkäisyyn. Tällaista tutkimusta tarvitaan ja tiedeyhteisö kiittäisi!

    -Johannes

    VastaaPoista
  9. Kyllä mää muuten, mutta ei mee miinukselle asteet täällä Texasissa. Suomessa oon kyllä kerran seissyt tarkoituksella syöttinä, kun metsästettiin äitikullan kanssa akvaariokaloille erikoisherkuksi hyttysiä. Hullun touhua.

    VastaaPoista
  10. Minua eivät ennen hyttyst syöneet, nykyään syövät. Ensin ajattelin sen johtuvan siitä, että olen saanut hemoglobiinini korkeammaksi, mutta erään uutisen luettuani, tulinkin siihen tulokseen että olen löytänyt sexuaalisuuteni ;D

    VastaaPoista
  11. Andylle: no sovitaan vaan, että teet empiiriset kokeet Texasin itikoilla ihan omassa rauhassa. Saat kertoa sitten tutkimustesi tulokset.

    Elegian kommentti virittääkin aivoni täysin uudelle aaltopituudelle. Voisitkos Elegia kertoa lisää tästä tutkimuksesta ja miten kasvoit ihmisenä luettuasi tekstin?

    -Johannes

    VastaaPoista
  12. Leirielämässä hyttyset ovat minulle ainainen riesa ja erittäin tuttu aihe!! Kokemusta syvällä rintaäänellä! MUTTA (totta kai tarinassa pitää olla aina mutta) nyt viimeisimmällä leirillä sain vain 10 hyttysen puremaa aiempien 70 sijaan. MIKSI??? Koska mukana oli kerrankin ihminen, jota hyttyset himoitsivat vieläkin enemmän kuin minua! Aina kun hän oli paikalla, minua ei syöty. No oliko tämä vain leirielämän oloissa, vai testattiinko oloja myös myöhemmin. KYLLÄ!

    No olimme siinä kymmenen aikaan illalla vierailemassa läheisen järven rannalla istumassa kallioilla ja koska ei tuullut ollenkaan niin paikalle ilmaantui tottakai (läheisen metsän ansiosta) hyttysiä. Ja jälleen, ystäväni imi kaikki puremat! Minua ei purtu kertaakaan kun ystävääni useita kertoja. Kun sitten hän lähti puhelimeen hieman kauemmaksi, niin johan minä sain riesaksesi itikoita.

    Mitä tästä opimme? Kavereiden valitsemisella ON väliä!

    VastaaPoista
  13. Pitää lakata hikoilemasta ja huitomasta niin hyttyset ja paarmat jättävät rauhaan...=)

    Kuulemma...

    VastaaPoista
  14. PS:
    juu ja tosiaan;
    jos olet ison porukan keskellä
    niin hyttyset eivät löydä...

    VastaaPoista